Friday, September 23, 2011

The Bible and I

  • Process in Learning and Believing
Faith is not just a course to be completed, but a life time journey.
信仰不是一個可修完的課程, 是一個生命之旅.

We are here not only to learn what to think, but how to think.
我們不僅要學習思考什麼, 更是學習如何思考.

  • Asking the questions; avoiding the quick answers...

Here are some questions:

Genesis 4:9 
耶和華對該隱說, 你兄弟亞伯在那裡? 他說, 我不知道. 我豈是看守我兄弟的嗎?

Psalms 139:7 
我往那裡去躲避你的靈, 我往那裡逃躲避你的面?

Ecclesiastes 1:3
人一切的勞碌, 就是他在日光之下的勞碌, 有甚麼益處呢?

Matthew 16:26
人若賺得全世界, 賠上自己的生命, 有甚麼益處呢? 人還能拿甚麼換生命呢?

Matthew 22:17
請告訴我們, 你的意見如何, 納稅給該撒, 可以不可以?

Luke 10:25; 29
夫子, 我該作甚麼纔可以承受永生?
誰是我的鄰舍呢?

約翰 John 3:4
尼哥底母說, 人已經老了, 如何能重生呢? 豈能再進母腹生出來麼?

John 18:38
彼拉多說, 真理是甚麼呢?

書 Romans 8:31
神若幫助我們, 誰能敵擋我們呢?

1 comment:

  1. Hi Rev. Chen

    I'm glad being the first member of this site, thanks for your invitation. I'll come and visit this blog sometime soon.

    In Him,
    Grace

    ReplyDelete